måndag 1 april 2013

Varningstext!

Du läser alltid min blogg på egen risk. Du vet att jag aldrig tvekar och eftersom jag styr det här riket så får jag också sista ordet. Det du ser här är mina åsikter och de kommer inte alltid att vara bekväma. Ibland tom spetsiga. Som igår när jag förslog att kvinnor borde förses med varningstext. Eller hjälm. Fast det var det en kvinna som föreslog. Nåja, nu har jag varnat dig!

"You have been warned!"

Somnade igår med Lundgren som sällskap och vaknade i morse och drog mig en stund med Paulun. Två schyssta killar som jag är rätt överens med i mycket. Fredrik sa att det är bäst förbränning om man tränar före frukost, så jag lämnade grabbarna i sängen och studsade upp. Har blivit med vattensäng och sover som en kung numera. Min slitna "nedre rygg" (finare ord för öfvre delen av arslet) har efter fyra nätter fullständigt flyttat någon annanstans. Jag känner inte av den längre på morgnarna som tidigare.

Gör just nu underverk på nätterna.


Helt utan bränsle vågade jag inte dra som nybörjare så det blev den vanliga frukosten fast i mindre mängder. hälften uran, hälften taggtråd och hälften kaffe. Hundra procent är ändå alltid hundra procent tänkte jag. Solen sken så fint och folk tittade förundrat i den relativt tidiga timmen. Det blev favvorundan via Hamnen, Brandholmen, Harg, Krikon och så Lasarettet ner till Baker str. Femton kilometer och nittio minuter rakt in på friskvårdskontot. På det Puccini högt på datorn, ett varmt bad med kaffe och en dunk äggvita som sällskap. Jag är kompromisslös. Fast ikväll blir det en chipspåse och en sexpack nödraketer. Eller inte.

Påskgodis Woss´ style!

Att stretcha är nödvändigt. Att göra det i hett badkar är svårt men kul. Och effektivt, värmen får mucklerna att slappna av högst vänligt. Snor man sedan lite avslappnande doftolja av dottern så blir det ännu bättre. Jag brukar bjuda på bilder på allt men här går gränsen. Ja, hälften av er skulle ringa hälsovårdsnämnden och andra halvan klösa ihjäl varandra i kön utanför mitt badrum för att få bli stretchade. Texten "Singelmassör med sköna händer inbjuder till terpai i badkaret" kommer du aldrig att läsa i detta forum.

Med glimt.

Skaffa dig nu en bra dag och om du inte har slutat röka så tycker jag att du iaf kan fundera på vilka fördelar det skulle kunna ge. Som allt annat i livet så är det du som bestämmer, inte jag. Kram!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar