tisdag 9 april 2013

The premiär!

Kvart över sexan i morse skedde den. Nyköping vibrerade, täta åskådarled följde med spänning och det gick bra. Pust och skönt. Jag cyklade till gymmet för första gången sedan den senaste istiden. Och i norrlägen lever den tydligen fortfarande kvar fläckvis. Att ta cykel till gymmet spar restid och gör mig effektivare. Istället för att bränna viktig tid på en jogg på fyra minuter så tar det åttioåtta sekunder från dörr till dörr. Ta det gånger två gånger gånger trehundra gånger så blir det tid. Och rätt många gånger.

Full fart spar tid!

Det var kallt, betydligt kallare att cykla än att gåspringa. Som tur var är jag förståndig och använde både tasskydd och mössa för att skydda mina utstickande kroppsdelar från förfrostning. På gymmet stod trekvart cykling på schemat, skönt och det ska faktiskt upprepas vid lunch nu när jag för en gångs skull är hemma så det passar med lunchträning. I kväll blir det en sväng i Lagan. Orten, inte vattnet.

Finaste öronen!

Har du hittat något att förändra ännu? Inte? Vad roligt för dig att allt är perfekt i så fall. Själv ska jag sluta fuska med maten, det finns lite till att göra där tycker jag själv. Tar ibland för mycket käk och det är onödigt. Och så ska jag genomföra det där hårprojektet som dottern presenterat, fast jag är lite tveksam på om sommaren är rätt period. Sådär, nu har jag berättat vad som dök upp som möjligheter i mitt liv. Kläm nu fram en punkt så jag får lite sällskap på vägen fram.

Meanwhile at Sunlight gym.... AM.

En smoothie på äggvita, yoghurt, kvarg, linfrö, mineralvatten, apelsin och granatäpple tar mig fram till lunchträningen. Ja, kombinerat med någon liter kaffe naturligtvis. Utan raketbränsle går det inte. Sk vi säga att vi hörs ikväll och sätter fart på planerna. Bra. Kram för att du läser och kanske till och med tycker att det är kul och utvecklande.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar