fredag 26 april 2013

P.Woss - cert instr.




Två härliga dygn i Stockholm fulla av fys och bus. Står här barnsligt lycklig med en hög träningskläder liggande runt fötterna. Jag har alltså ett nytt diplom att hänga i CV´t och det står att jag har kompetens att hålla pass i CrossNature. Sweet, tillfredsställande och allt sådant - eftersom det ju var syftet med att gå kursen. Men det vete tusan om diplomet är det viktiga. Alltså, det ska ju vara det man lärt sig som är det viktiga. Och efter två dagar i skogen med tre helsköna nya idrottsvänner har jag gått smått bananas.



Bananer innehåller väl hög halt av endorfiner? Jag visste väl det. Efter den här kursen känner jag verkligen ett lyft och jag är beredd att på allvar föra in konceptet i min arsenal. Så allsidigt, så omtänksamt och så vettigt, är min spontana kommentar. "Du har förstått tanken med CrossNature" sa kursledaren tre gånger när hon delade ut diplomen till oss nya i eftermiddagssolen en skön fredag i Bromma. Resan E4S har sällan gått så lätt som idag.



Nu kommer jag att använda mina kunskaper, ensam och tillsammans med andra, i olika sammanhang och prova mig fram här i Sydöstra Sörmalnd. Öppna schemalagda pass kommer det att bli. Förmodligen med två eller tre teman vilka vårt unika läge vid både skog och hav ger oss. Jag kommer att samverka med andra och andras kunskaper i ett nätverk och det ska bli lika kul det. Tvärvetenskap är guld. Det finns en hel del planer smidda och ihop med mina urgulliga, seriösa och tvärkunskapiga nya kompisar från kursen diskuterades en hel del schyssta uppkast under två härliga luncher. Behöver jag säga att den vanligtvis odrägligt positiva Patrik trivs bättre än vanligt? Kram om du vill annars skippar du det. Välkommen tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar