måndag 8 april 2013

Lite hemma.

Så här dags igår satt jag i Ludvika och bloggade och så här dags i morgon sitter jag i Lagan och gör det. Det är inte världens längsta resor och det är inget synd om mig men ibland blir det lite hektiskt. Vräkte ur väskan och åt en skvätt innan det började rycka i kroppen och det blev en skön promenad på lite drygt fyra km  i underbart svalt väder. Precis vad min hjärna behövde. För att verkligen säkerställa feel good-läget och vara effektiv så hann jag med en kvart i telefon med roliga kompisen. Vi konstaterade att vi hade full koll på läget, precis som vanligt. Skönt med sådana vänner.

Ibland är det finare.


Som jag skrev igår så tycker jag faktiskt fortfarande om att köra bil, och det är ju tur. Speciellt under vår och höst när klimatet och landskapet förändras. Just nu upplever jag den bästa våren jag kan minnas. Jag är friskare  starkare och gladare och har så många goa vänner att umgås med. Vänner som jag bryr mig om och som uppenbarligen bryr sig tillbaka. En del bara lite galna, andra galnare och någon fullständigt galen, men alla tillför på sitt sätt. Vi har ju valt varandra.

För mycket hår, eller inte?


Vi har ju bytt vecka och jag vill stolt meddela att förra veckan blev en bra träningsvecka. Känslan av att bra form och shape är på väg bekräftas av diverse mätvärden, tex elva timmars träning och drygt åttatusen kcal brända. på tal om hyfsad form så pillade jag just hål på en reva på vaden och kände ändå upp till näsan hur det luktade järn om blodet. Har förmodligen ett sjukt bra HB just nu. Måste kollas. På återhörande i morgon. Varifrån vet man aldrig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar