måndag 15 april 2013

Sköna måndag!

Måndag - sug på den du. En dag med potential. Hela veckan framför att uträtta
stordåd på och helgen har ju inneburit skön återhämtning. Jag har förstått att inställningen till måndagen kan variera hos olika individer i samhället. Min redovisades ovan och kan sammanfattas i ett enkelt "Yippie-kai-eey världen  - ducka för här kommer jag!". Jag tror det kan ha att göra med hur stimulerande man upplever sin situation..... Jasså, vaddå skitläge och gråmåndag? Gör något åt det då, få tummen ur handfatet och sluta tjut. Världen väntar ju på just dig!

Nope. Inte jag på bilden.

Min arbetsdag innebar sovmorgon eftersom jag hade ett kundbesök 0730 i Nyköping. Cykelavstånd och hemma före 0800. Lysande start. Att det sedan genererar mer jobb är ju bara bra. "Nya möjligheter" kallar jag det. Jag har hört att någon använde begreppet "problem" men jag ser det så här - blir det aldrig fel så lär man sig inget. Det finns leverantörer som är livrädda för sina kunder, jag samarbetar med mina och utvecklas genom att hela tiden lära mig mer om vad de faktiskt gör med de prylar som vi faxar över.... Inställningsfråga, big time.

Irriterande om man är gräsmatta.....


Ikväll lite löpning och det ser ut som min koppleriverksamhet kanske bär frukt, dvs vi kan nog bli ett litet gäng om det vill sig väl. En försmak av sommarens projekt som jag tar alla chanser att puffa för. "Det mesta blir roligare om man är fler". Det finns plats för dig med. Start på Upper Baker str. vid 1700 alt Borgisbacken 1715. Joina in! Till sist - det kan inte vara lätt att vara gräsmatta så här års, knappt har snön dragit så blir man invaderad av hela HBT-rörelsen. Krokusar i olika nyanser, ljusblå scillor och en och annan  tulpan. Kram för att du finns och framförallt för att du är min blogg trogen. Swooosch för nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar