fredag 5 april 2013

Another one joines the club!

Aaah, morgon och en ny dag att leka av sig på! Så vaknar jag - utom en dag vart fjärde år eller så - och likt den färgglada lössläppta fjäder jag är så drabbar jag världen. Idag ska jag morgondrabba Sunlight om en liten stund. Cykla och köra lite styrka på små roliga glid-pads. Hoppas bara det är städat. Det glider betydligt bättre då. I och för sig så blir det effektivare träning med en näve smågrus att kämpa emot.

Nyss! Underbart att det snart är ljust!

I veckan bestämde sig ännu en glad kompis att hon ska ta hand om sin mage. "Jag är så trött på dallret", sa hon och meddelade lite om träning och kost samtidigt som hon log med hela sin goa. "Det ska bort". "Bra, tänk", sa jag som vanligt peppande på allt som går att peppa igång på. Skidskytteslalom, isracing och träning, bara för att nämna några grenar i detta VM som vi alla deltar i. Kanske skulle jag istället ha sagt "Ässch, varför då, du är fin som du är?", för att inte eventuellt såra henne. Ja, om man nu bekräftar att det är bra att kilona ska bort - det är det - genom att peppa målsättningen sa säger man ju indirekt en annan sak.

Igår. Veckans sockerkvot fylld.

Hon, du, han eller hunden därborta är alltid fin för någon. Just som hon, du, han eller hunden är. Så varför ska jag backa? Men för säkerhets skull ska jag försöka lära mig att säga "Ässsch, du är okey, men lite träning och mindre fett runt magen mår väl vi alla bra av?". Och så ska jag dela ut en av de där sköna kramarna som jag är känd för att kunna dela ut.

Säg alltid till om något är fel. Det finns olika
sätt att påkalla uppmärksamhet.


Nej, du - här sitter jag och svamlar. Jag borde jogga till gymmet. Vi hörs senare - då ska jag berätta om Gunnar Borg - den svenska gymnastikens fader. "Nääää, du" - det är ju Anders Ling sa du just. så rätt. Kram på dig - fina människa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar