torsdag 4 april 2013

Konsten att mogna utan att stelna.

"Hur hinner du? Varje gång jag är här så är du här...", kommentar från tjejen som cyklade bredvid mig igår. Trevlig och behaglig ton från det att hon kom in och valde (?) att sätta sig bredvid mig. Jag tror att många gör det eftersom de då vet att de får snacka. Någon har tackat för bra pepp också. "Gårdagen" snackade inte konstant men med kontinuitet, något som jag uppskattar. Jag har väldigt svårt att inte låta när jag tränar, dvs inte låta utan att tala och peppa. Hon var likadan och gav mig mycket tillbaka. Det slutade med en spontan "tregrepps Gangsta-hälsning" och en fråga från henne hur man ska träna ländryggen.

Stelna, sterlnade och tröttnade på att stelna.
Jag verkar inbjuda till kontakt. På alla möjliga plan och det är naturligtvis jätteroligt. Ibland får mitt ego för sig att de - oftast damer - är lite flörtiga. Kanske inbjuder jag till det med och det är ju naturligtvis jättecharmigt. Inte minst eftersom jag befinner mig i ett läge där jag egentligen inte söker ett fast förhållande. Men gärna prövar mig fram.... **skratt**. Damen igår var inget sådant, måste jag väl poängtera. Trevlig, bra tränad med skalle och en snygg ring på vänsterhanden. Det är fint med sådana tecken ibland, det ger hopp. Dvs att folk trots allt stannar som par ibland. Jag tror att det har med elasticitetskoefficienten att göra. I mitt fall hittade vi en lösning där stelheten försvann och vi skapade nya förutsättningar. Lyckat, men kanske inte för alla.

En Putte - flera Puttar!
Jag tror att jag är elastisk och lite av en färgglad studsboll att ha roligt med. Kasta in mig i ett rum och avvakta en sekund så får du se vad som händer. Det är sällan det inte händer något iaf. Om du trivs så får du kasta fler gånger. "Det är lätt att prata med dig, du är vettig och jag mår bra av det", är nog det finaste betyg jag fått. Det funkar även på jobbet där jag brukar få applåder efter föreläsningarna, nu är jag på gränsen till självgod men du skulle du veta vilket torrt ämne - fysik/naturvetenskap - som jag undervisar i. Och folk är faktiskt tvingade dit av sina arbetsgivare.

Har inget med texten att göra  - men idrott är vackert!
Mitt sätt att att inte stelna i livet är att vara öppen för allt och alla, rak, flexibel i möten. Vägen är att vara helt lättläst och ärlig rakt igenom. WISYIWYG, för att tala åttiotal. Det är inte den vanliga nej - den är min. Många av er har sett det och förstått. Andra har fortfarande något att se fram emot. Jag är glad att just du finns, att du ibland kanske finns nära mig och utvecklar mig genom att ge mig av din erfarenhet. Eller ger mig en svettig kram. Eller en läcker blick som är lika svårtolkad som en kvinnas ålder. Eeeeh... tretiofem, kanske? Dish! Aj! God torsdag på dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar