lördag 20 april 2013

What the f**k?

0904. "Jo, det är ju schysst men vad är klockan?" Pillade lite med fingrarna på Desire som låg bredvid. Vattensängens underlag gör ju att man inte så himla smidigt kommer upp på armbågarna för att kunna få en överblick. Efter lite arbete fick jag till slut en reaktion och insåg att budskapet var solklart. Det var som om sällskapet i sängen sagt "Ja, du får vad du ser...".


0904 klockan var verkligen 0904! Nyss hade jag ju bestämt mig för att 0517 var onödigt tidigt eftersom min första uppgift var klockan 1100. Så även om jag i den tidiga - vanliga - timman följde mönstret; shorts&linne, raketbränsle och en sväng förbi muggen blev det inte som vanligt. Plötsligt när jag stod i badrummet med tandborsten i mungipan så fick jag alltså för mig att snooza en liten stund. Lite på trots bara för att jag kan, liksom.



0904 brutalvaknade jag alltså. Fem timmar senare. Det vill säga nästan en normal nattsömn senare. Fränt! Jag hade tagit mitt livs tredje - eller så - sovmorgon! Vilka faktorer som rent fysiskt kan få något sådant att hända har jag inte en susning om. Vet bara att nu står jag här med min kopp och kropp. Helt förvirrad i skallen som snurrar av frågor som "Vem, vad och varför finns kanariefåglar?". Dessutom är jag helt mörbultad och stel och skulle kunna säga att jag har ont i hela kroppen.




Jag vill härmed bara varna dig kära läsare och vän. Gör inte som jag - sov inte för länge! Funderar på att reboota hela systemet och hoppas på en bättre session. May the force be with you!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar