onsdag 17 april 2013

Det bedste til mig og mine venner!




Somnade smidigt igår, efter en lång dag. Somnade med ett flin och sköna tankar och var nog lite lycklig som en campare i juni. Jag vaknade vid fyra och släckte lampan och somnade om en stund. Vaknade sedan pigg och nykter och med samma härliga känlsa. "Det här förtjänar en kille som jag", tänkte jag stilla. Står här nu med en kopp raketfoder och är på väg mot gymmet.




Enligt plan ska det här bli en bra dag. Igen. Jag lever just nu i nuet men har en plan för framtiden. Stunder som berikar och lyfter är viktigt. Stunder är faktiskt bitar av en helhet och jag tänker som så, att om så många stunder som möjligt - alla? - blir bra så måste ju hela kakan smaka. Mina kaka gör det just nu. En stund igår var så häftig att jag nästan börjar tro på mänskligheten igen. Vi som var där fick uppleva den. Nåväl, det var igår och idag ska jag skaffa mig nya. "Framåt är allt, vänd dig aldrig om men lär dig och bär med dig!"



En synnerligen fördelaktig onsdag tillönskar jag dig min vän, läsare och medmänniska! Nu ska jag flytta tunga saker bara för att jag kan.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar