söndag 14 april 2013

Återhämtning. Planläggnig. Attack.

 "Jag är Patrik, mitt ego kan vara lite irriterande,
men jag är snäll mot barn och djur - hur funkar du?"

Vi summerar en ganska lugn träningsvecka som ändå känns så himla rätt. Sju timmar träning och 4300 kcal i förbränning samt fjorton timmar i bilen känns ändå ok. Jag måste trots allt - än så länge - jobba för att kunna träna. Jag har iofs svårt att tro att jag skulle sluta jobba även om jag hittade försörjningen i idrotten. Mitt jobb är nämligen uppbyggt på exakt samma sätt som träning och match. Planering  utförande och njutande av uppnådda mål.

"När ingen annan ser.."

De närmaste veckorna ser dock oerhört bra ut när det gäller möjligheter till fys. "Det ska nog bli ordning på mig med". Snart ska jag dessutom gå en kurs som instruktör och det ska bli kul. En liten minisemester är också inplanerad och allt detta gör att jag ser oerhört ljust på framtiden. Idrottsmässigt alltså, annars ät det ju alltid bra. Tankarna på att få jobba lite med andras träning i sommar känns oerhört bra, jag har ibland lekt med tanken att på något sätt ta upp massagen igen -bara för att öka kopplingen till sportens värld. Tyvärr är marknaden sönderprisad men om jag bara ska ha några få behandlingar så kan jag väl vända mig till de som vill ha vad jag erbjuder.

"Det är alltid skönt efteråt.."
Jag åt en massa kolisar i fredags, med mina mått frossade jag i godis och mådde pest i magen i lördags. Även under loppet på eftermiddagen men idag har det varit helt ok. Har ingen aning om det kan vara så att allt socker påverkade mitt system men jag hittar ingen annan förklaring. Tänker iaf inte göra om det. Avslutar den här kvällen med lite sushi och ett glas återhämtningsdryck. Vitt. Torrt. Ha en bra träningskväll nu så tar vi nya tag i morgon som faktiskt är en annan dag. Visserligen är det min blogg och jag som skriver, men tanken är att du som läser ska gilla det. Kram!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar