tisdag 16 april 2013

Två tvillingar är fler än en Patrik

Det må vara min namnsdag idag - det vet jag tack vara att snäll kompis SMS:ade "grattis" i morse - och jag må vara ganska självgod på ett trivsamt sätt men mer än en blir jag aldrig. Jag har vänner som säger att jag klär på mig olika hattar i olika sammanhang men det där förstår vi inte alls. Skulle vi vara splittrade, eller - huga - "bipolära light?". Det senare är modernt finspråk för schitzofren, modell lokalvårdare för städare och förskoleklass för lekis. Jag gick faktiskt på lekis och se så bra det blev.



Jag har haft en aktiv dag som började vid 0500 med pack och ränna till gymmet för fyrtiofem minuter cykel, sedan E4N med kajstuds i Vbga och sedan skohornskörning för att faktiskt hinna i tid till möte i city 0900. Avslutade mötet med en kanongod kycklinggryta, som intogs i konferensrummet på "Svensk Elektroniks kansli", och så en eftermiddag vid mitt kära skrivbord på Armekas HK.



Därefter E4S och ny kajstuds - hemma - och hämta träningskläder för en timme cykel. Avslutade min dag med en timme trottoarsopning och det är vårtecken deluxe. Samt funktionell styrka. På kvällens cykelpass hamnade jag första halvtimmen bredvid en trevlig tvillinghalva och vi skojade som vanligt. När hon drog efter trettio så kändes det lite tomt. Plötsligt ramlade den andra trevliga tvillinghalvan in och livet blev genast ljust igen. Vi skojade och flamsade - vi gör det helt naturligt - som vanligt så även den andra halvtimmen gick fort. Sammanfattningsvis är formeln klar; "Inte ens två tvillingar knäcker inte en Patrik". Eller något sådant.


Som kvällsmat en av mina favoriter. Jag bjuder på receptet. Gör äggröra på lika delar ägg och creme fraiche, ta vad protein du hittar och vräk på. Jag hittade en näve kalla köttbullar, komplettera med halva tallriken grönsaker, lite olika ostar och så en rejäl näve bladpersilja och en schysst kryddad vinägrett. Minmalt med giftiga kolhydrater men maximalt med njutning och annat bra. Om vinet är slut, som mitt, så går det bra med vatten. (Glöm dock inte att köpa hem nytt vin) Gärna med några bär eller så. Ska vi ses här i morgon igen? Kanon!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar