måndag 29 april 2013

Ett gott liv...


Sjukt eller sunt tränad?
Du som är van att följa mig vet hur det fungerar. Du som inte vet får lära dig. Jag föredrar bra framför dåligt. Gärna tre halvor bra. Jag vet som ingenjör att 100% är allt och du kommer aldrig att höra mig snacka om 110% och annat sådant idrottsfloskleri. Inte. Däremot är tre halvor bra helt naturligt för mig.

The King.
Stämningsmusik idag blir Kung Lasse och en hoppfull sång - Åt samma håll. Jag vet att du och du är på väg åt samma håll som jag. Hämta ett glas vin om du vill och klicka här innan du läser vidare. Ska du med så sträck ut din hand. Två har roligare. Lagspel slår soloraider med hästlängder.

"Orandum est ut sit mens sana in corpore sano"
Idag har jag haft en bra dag. Bra jobb och orderingång redan från morgonen. Dottern kom sedan hem efter skolan och var i en mood där jag fick vara pappa och nära. Oslagbart att ha en fjortonåring som faktiskt tycker att pappa är bra. Hon är bra. Följde med till pianolektionen och hängde med in bara för att vi ville och fick njuta av bra spel och sång. Sedan snabb överlämning till snälla krysset och så hem och byta om.

Smidig som ett vapenskåp. Men snäll.


Sprang en lugn dryg mil på en timme plus och det var målet. Är sjukt nöjd med att tio kilometer inte berör mig ett dugg. Trots vilodagen i lördags hängde två heldagar med aktivitet - dock inte träning hela tiden - och gårdagens tunga nittio cykel i benen när jag drog iväg. Landade på måltiden runt sextio och det känns bra. I morgon höjer vi ribban tidsmässigt. Livet är behagligt just nu. Sitter och skriver med fotboll - Örebro mosar Varberg - i öronen samt fönstret öppet. En sval stadskväll letar sig in när jag stretchar och det känna bra. Grannar går förbi och ropar sitt hej. Ett gott liv, som gjort för prestation. Fasen, vad jag känner mig levande och vill mycket.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar