torsdag 25 april 2013

Sumpan, regn och nya kompisar!




Sitter i köket i Enskede och ska strax dra iväg på den första utbildningsdagen. Jag ska för fösta gången på femton år (?) gå en idrottskurs och i morgon eftermiddag hospas jag vara instruktör i CrossNature. Lekfull, tuff och social träning med naturen som arena. Temat är att köra där du står och att utnyttja det som finns. Fint va?



Igår kväll körde jag upp till Ursvik och ju närmare idrottsplatsen jag kom desto mer regnade det. Blött och träna, hmm det skulle inte ha hänt på Sunlight..... Härligt tänkt jag och bytte till en tjockare mössa. Träffade tiotalet likasinnade i olika kön och storlekar. Det visade sig att efter en timme och en halv i barr och regn så kunde jag namnen på hälften av dem och det utbyttes high-fivar lite hit och dit. Vi hade genomfört ett bra pass för hela kroppen, strka och jogg. Och knuffats, knölat och peppat. Det var skitkul.



Dags att avsluta bloggande och frukost på juice, kaffe och voltaren. Jag längtar till skogen i Bromma. Jag vill - och tror - att det här ska bli ett lyft för träningen. Min egen och andras. Kram, så blir det mer rapport i kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar