torsdag 18 april 2013

"Det är din skyldighet att träna!"





Jag tror att man blir frisk av att träna. Jag tror att jag lever längre av att träna. Jag vet att jag blir pigg av att träna. Jag vet att jag lär känna nya människor genom att träna. Jag tror att mina träningskompisar gillar att jag tränar. Jag vet att jag gillar att träna. Jag vet att jag mött många nu viktiga människor första gången via träning och att jag är glad för det. Jag hävdar att det är allas skyldighet att träna. Om inte för sin egen skull så för oss andra..Folkhälsa kallas det och en viktig ekonomisk kugge i det land jag vill bygga.



Utan träningen hade jag inte lärt känna A och B. Utvecklingen i möten är fantastisk, att lära känna någon annan i dialog är också att utveckla sig själv. Utan träningen och idrottandet hade jag definitivt inte varit den friska och sunda person jag är idag. Jag hävdar att både jag och omgivningen mår bättre på det här viset.




När det gäller själva träningen så drog den igång tidigt igår med en timme styrka och på kvällen blev det en timme boxning samt sjuttiofem minuter cykel. Idag mina vänner är en annan dag, med nya förutsättningar för oss. En annorlunda dag, en vilodag. Från träning alltså, jag tänker kämpa och tävla som vanligt på jobbet.



Mitt budskap i denna stund blir därför att du ska fortsätta träna dig i att sätta mål; "Se framför dig det du vill ha, annars kommer du aldrig att få det!" 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar