fredag 12 april 2013

"Tager du Patrik, denna?" -- "Hell, Yes!"

Jag sade mitt "ja" borgerligt hemma på altanen med barnen, solen och rådjuren som vittnen. Trots att jag inte längre är gift är minnet ljust från detta ögonblick. Ett bevis på att det är bra att säga ja. I morse sa jag ja till min kropp som ville träna. Morgonpassen ett par dagar i veckan ger verkligen energi. Körde som vanligt lite bunker-styrka efteråt. Jag måste ju spänna ut linnet lite. Det är så skönt när alla gamla kläder tightar till sig över axlar och rygg men fladdrar fult i midjan.

"No pain, no gain.."
Kompisen ringde och erbjöd en promenad över lunchen och jag tackade ja. Jag tror som sagt att man ska göra det. Jag säger ja till att träna, kela, jobba, leka, brottas, äta tomat,  kramas, prata allvar, skratta, hjälpa, utvecklas, säga ifrån samt må bra. Hur ser din lista ut?

En bomb bland proteinerna?
Träningen följdes av en snabb kostcirkel och det är så gott att fylla på efter morgonpassen. Jag kör dessa - både på gymmet och när jag är ute och reser - på nästan fastande mage. Oftast hinner jag få i mig lite raketbränsle i form av koffein. Ägg, sill, tomat och ost är så perfekt. Tyvärr var persiljan rutten, så jag får leva med järnbrist ett par timmar. "Tomat?", säger du. "Det är ju en kolhydratbomb....". Ja, jo, visst -  lite beroende på hur man ser det. En tomat innehåller 3,7% kolhydrater men energimässigt kommer 74% av den totala energin från giftiga kolhydrater. Så lite beroende på så kan den vara farlig eller livsfarlig.

Två lyckliga hantlar!
Du.... -->  nu går vi ut och räddar världen! Sprid budskapet att "JA" är roligare än "NEJ". Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar