tisdag 16 april 2013

En ljusmeter...

Det är ungefär den tid jag behöver på mig för att bli sugen på något lockande. Om någon med rätt inställning ringer och säger "Patrik, ska vi träna" eller "Patrik, kom hit så..." tar det en ljusmeter för mig att köpa tanken, tända på idén och slänga på mig skorna. Ibland måste jag ju tyvärr ta bilen om packningen kräver det. men oftast är det till fots eller per cykel. Det händer naturligtvis att jag helt enkelt svidar om i närmaste telefonkiosk och flyger dit jag ska. Jag är ju den jag är.


Idag började tidigt och består hittills av smoothie på ägg (!) och en kopp raketbränsle. Jag har hunnit med några snabba meddelanden med en kompis som är vaken trots att hon borde sova. Dessutom håller jag på att packa för dagen som innebär att leda en branschförbund mot bättre kvalitet. Så när tågen inte krockar och JAS stannar kvar uppe så ska du tacka mig. Innan mötet i nollåtta vid nio så ska jag hinna träna ett cyklepass på Sunlight och åka lite E4. Så jag har nytta av ljusets hastighet ännu en gång. Just det, mitt liv lever fort. Man hinner mer då, eller som ett av mina floskliga mantran lyder "Full fart spar tid...".






Testa mig gärna och ring och föreslå något kul. Förmodligen har du mitt sällskap inom en ljusmeter, dvs tre nanosekunder. Det är ju så att det mesta är roligare på två eller flera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar