tisdag 9 april 2013

Godmorgon, hur svårt kan det vara?

Klockan ringer, du går upp, kissar, borstar tänderna och släpper ut katten. Typ. Det kan vara så att du inte har någon katt och då släpper du ut marsvinet, partnern eller barnen istället. Detaljerna är för en gångs skull inte viktiga. Det handlar om vad vi gör på rutin. Sedan ut i köket och sleva i lite bönor i kvarnen - skånerost - och bläddra i tidningen. För min del stämmer kaffet men inte tidningen utom just nu då en vänlig själ begåvat mig med en gåvoprenumeration. Hittills har du gått på radar och skulle kunna göra resan bakfull eller med brutet ben.


Det handlar om förändring, vad som händer när man bryter mönstret för att utvecklas. Alla har vi någon punkt som borde kunna gå att utveckla för att förändra - våga förändra - är att utveckla. Att förändra är absolut inte detsamma som att avsluta. Du har det väl bra, du har och gör saker som du gillar? Bra, annars har du ju ett problem som du borde avsluta. Jag talar helt enkelt om att göra någonting bättre. eller på ett bättre sätt. Jag har hittat några saker i mitt liv som jag vill förändra till det ännu bättre. Större lön, större bil och större fru. Nää, nu skojar jag på dig. Men faktum är att jag då och då vågar ifrågasätta mig själv och min värld. Om jag nu tvingar dig att göra detsamma - vad skulle du då välja att förändra till det ännu bättre?


Kors vad tiden går, nu måste jag till gymmet. Kram så länge! Och du - när du kommit på vad --> sätt igång och planera. Kram igen , bara för att det är så skönt att kramas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar