tisdag 1 oktober 2013

Grön gubbe!


Igår blev jag genom en god vän medveten om vad det handlar om. Egentligen alltså. Att ta, behålla kontrollen och styra. Beslutsprocessen som göra precis allting möjligt, bara du tar steget. Du sätter ditt mål. Du bestämmer dig för hur du ska nå dit. Du vet hur du kommer att må och hur det kommer att smaka när du är där. Du vet. Du vill. Du kommer att. Då finns det inga missar i världen. Du har lämnat det andra bakom för du har bestämt dig att bygga något. Grattis.

"Du är en vinnare igen", som Veronica sjunger.



En del säger "just do it!".


Andra säger "Just fuckin´do it",


Jag säger "Worth waiting for,,,".
För jag vet att inget slår den känslan.


Vännen tog med sitt stora beslut första steget på en resa. Att resa är att utvecklas och möta nytt. Att möta nytt är att utvecklas. Och om man inte utvecklas så blir man liten och grå. Och är man liten så kan man bli snubblad på. Starka människor inspirerar andra. Sådärja, ska vi nu se till att göra en ny bra dag av det här? Den har börjat bra med lite styrka på trägolvet och snart en liten resa och så showtime. Jag älskar showtime. Det är därför jag valt det som yrke.. Bestäm dig och kör!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar