lördag 12 oktober 2013

Stockholm är kanske inte så illa...?

Stockholm inte alls illa, det är inte så jag menar. Tvärtom, Stockholm är bra. Lite opraktiskt ibland men bra. Vi får se hur det blir med den saken. Nyköping har nämligen sina magneter också.

Full fart i skogen var temat. 
I morse så for jag upp med fjäderkraft som jag brukar när det är kul eller bus på gång. Filminspelning med CrossNature lockade. Jaja, det lockade lite att få träna med kul folk också. Samling i 08 0900, Solviksbadet för att vara äggsakt, kändes dock lite nära inpå Zlatans 2-1. Först, alltså men sen kom fjädereffekten. Så simsallapokus satt jag på E4N och sjöng och mådde sådär mys.

Höst. Vinter. Vår. Och sommar. Vi är ute.
I den goda stämning som rådde i bilen så funderade jag på att stanna på macken och ta med en kaffe att smutta på. Nu tycker jag inte om bullar för tre kronor så det blev inget kaffe, om du förstår logiken. Och tur var nog det för kamraten från Bromma hade druckit kaffe utan att förvarna oss andra och det räckte till många goda skratt. Mycket tveksamt om övriga hade klarat av att även jag nått den nivån.

Burpees på mur.
"Kom och plocka.... jag slutar när du slutar.... :-) "
Utomhus är en underbar träningsform, StarkUte ett bra och seriöst hälsoföretag men det finns glädjande nog plats för en massa lek. Vi körde stundtals skiten ur mage och triceps men hade hela tiden en så god stämning som man faktiskt bara får ute. När man dessutom får snacka, skratta, stöna och kasta löv på varandra under passet utan att instruktören ser ledsen ut i ögat för det så trivs jag bra. När instruktören dessutom befriande nog - men seriöst - inbjuder till bus så är det magiskt. Seriöst bus är bara så bra.

Sommar är ok. Anna Adelman ledde passet.
Solen bidrog kanske med lite magi den med. Vi hann med att skratta om snygga hamstrings och fasta rumpor - eller om det var tvärtom, funderade på singelträning som kommande affärsidé men framförallt så bjöd alla på sig själva. Och det sker som bäst när man är trött, blöt, lite smutsig samt lycklig och utomhus.

Sporthallen på Baker street efter passet.


Vi kallar det CrossNature och du är så välkommen i gänget!





2 kommentarer:

  1. Lite partisk är man kanske, men CrossNature är bäst ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite partisk är man kanske, men du har rätt.

      Radera