onsdag 23 oktober 2013

Sånt som drömmar vävs av.

Ibland lyser det lite starkare. I ljuset ser du bättre. Fyren visar vägen och du snubblar inte lika lätt. Det är väl bara att konstatera att det är då det är bra. När det lyser.

Vinga. Klassiskt vackert.
Jag börjar förstå. Jag fattar allting. Jag ljuger så bra. Jag känner mig liten. Lasse Lasse liten. Så stor. Fan. Funderar på om jag helt enkelt bara ska skriva det jag känner? Det är ju så han måste ha gjort. Eller hade han verkligen en plan? Det är inte mitt mål att kopiera, nej nej, men att inspireras. Han har skrivit så många banala rader som likt en sockervadd växer i munnen ju mer du smakar på dem. Försökte ett tag att tänka Lundell och det kändes bättre. Återkommer säkert i ämnet men är oändligt tacksam att du har tålamod med mig.

"Häll upp mer av det röda,
och säg att du vill ha mig,
Jag är lite rädd att andra män ska komma hit och ta dig,
och jag är rädd att du mår bra nu,"
(Ett slags liv - Winnerbäck)

"Jag dricker glögg,
med balkongdörren öppen inatt.
Jag är så trött på alla mail och koder.
Jag vill ha dig på riktigt här i natt,
och suga liv ur din halspulsåder."
(Hugger i sten - Winnerbäck)

Vaddå drömmar? Jo inspiration, mål och drömmar lyfter ju på liknande sätt. Alla tre är tankar som ger dig en bild av något värt att nå. En målbild helt enkelt, den kan komma omedvetet i sömnen, medvetet som inspiration från någon du möter eller medvetet framkallat av dig själv i mental träning. Oavsett hur så gör de underverk med dig. De gör dig levande, öppen och utvecklingsbar. I det klimat som skapas växer du och tar dig till nästa nivå. Men bara om du vågar ta in och låta dig påverkas. Om du bromsar kommer du i bästa fall att sitta fast där du är. Och det kan ju vara ditt mål - ditt val.

Långt ifrån lagom...!
Jag lever i nuet och framtiden, "halva-halva", som min mammas finske pojkvän sa en gång i tiden. Förstod lite sent att det betydde "fifty-fifty". Han dog ifrån oss och det är nog först nu "rätt många år" senare som jag förstått vad han menade med "jag kommer aldrig att försöka bli din nya pappa". Minns att det tog många år innan någon ny pojkvän - man - dök upp hemmavid. Har ibland funderat på hur jag själv skulle säga just de där orden. Förmodligen precis så, med tillägget "Men jag vill vara din mammas bästa vän..."

Bättre och bättre blir det.
(Fingrarna på bilden har inget med texten att göra)
Igår var riktigt bra. Idag kommer att bli ännu bättre och när jag drömmer om i morgon så ler jag bara. Så fungerar den här enkla pojken. Det bästa - varje gång. Stunder och andetag. Kram för att du läser och förstår att utveckling är allt. Nu går jag till gymmet och om en stund går resten av Sverige säkert upp. Fast att du är vaken det vet jag ju. Tack för inspiration.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar