fredag 11 oktober 2013

Du kan äta kakan, igen och igen och igen.

Jodå, det gick - jag kom upp vid halv sex som planerat. Någonstans under dagens första kopp med inspiration och att jag fick på mig tightsen så blev jag den superhjälte jag är. De sega första fyra minuterna var som borta och det är sant som de säger; "kläderna gör mannen." Ytterligare en kopp i magen och jag var på lätta steg på väg. Baker street i  morgonljus. Märkligt det där med ljuset i det här landet, om lite drygt två månader så vänder det igen.

Inspirerad.
På cykeln i spinningsalen på andra hemmet - Sunlight gym - lät jag benen och magen jobba och tankarna flyga. Jag vet inte hur du gör, men jag brukar fokusera och styra min tankar när jag tränar. Jag är överhuvudtaget väldigt intresserad och impad av vad man kan göra med tankens kraft. Jag är nog vad många skulle kalla "stark". Idag så gjorde jag tvärtom. Med tankarna alltså.

Inspirerande. 
Jag hann tänka på vad skönt det är att vara älskad, att någon då och då säger att man fyller en plats i någons liv. Jag hann också reflektera över hur skönt det är med bra folk på rätt plats. Och tyvärr - jag brukar inte lägga energi på negativa människor - så hann jag också fundera lite över hur folk med problem som är på fel ställe kan förstöra ett helt rum. Jag blev förundrad över att jag bar toklog när jag tänkte förbi gårdagens lopp ute i Enstaberga. Jag funderade ett tag på hur vi ska kunna bygga upp varandra och få till ett positivt samhälle. Någonstans där blev frågorna för stora och jag tänkte på dig ett tag.

Inspirerande.
Det är en styrka att kunna bestämma vad och hur man ska må och tänka. Jag lägger inte många minuter på problem. Jag väljer att se det som en fråga att lösa genom mina aktiva val. Ställ olika möjligheter mot varandra, följ den kommande konsekvensen av ditt val och när du hittat det val som för dig mot ditt mål - just det, ditt eget mål och ingen annans - så gör du verklighet av det. Du kan faktiskt både äta kakan och ha den kvar. Låt oss nu gemensamt sjunga "We shall overcome....", Nej, nu skojar jag med dig som minns. Låt oss gå ut och skaffa oss en gynnsam fredag. Kram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar