onsdag 9 oktober 2013

Kära dagbok...

... igår vaknade jag i Göteborg. Ja, jag vet att jag lovat att skriva till dig varje dag men jag hade så mycket att göra när jag till slut kom hem igår kväll. Jag ska berätta, men först måste jag bara tala om att jag är så glad. Det vet den där lilla grejen vi talat om? JA, DEN. Den finns! Jo men visst! Visst är det härligt? Du vet jag vet inte alls hur jag ska snurra på min kropp av allt bubbelfnitter och alla små ballonger som seglar omkring! Kul va?

Glädjen satt i även i går.
Ingenting kan stoppa mig.
Igår, då. Jag vaknade jättetidigt och tg en promenad inne på hotellet för att kolla på all konst - jättevackra natur- och fågeltavlor. Det kändes lite udda att promenera inne men jag hade inte packat några träningskläder. Det fanns en tavla med en brygga som gick rakt ut i havet och var så 3D att man bara ville kliva ut, Häftigt. Sedan körde jag lite styrka och tog en dusch. Jag hann jobba en halvtimme före frukost, äggen var kalla - tråkigt. Sedan gick vi upp och drog igång. Det var baske mig fullsatt - 17 personer - och det är också kul att man uppskattar våra kurser. Göteborg går bra och vi var femton pers där förra gången.

Så här kul har vi!
K hade bråttom hem så jag stoppade honom i en taxi till tåget och dukade av själv. Vet du att det finns nog inget som slår känslan efter applåderna och stillheten i rummet när man nöjd får gå och skrota med en kaffe i näven. Hoppade in i Pärlan och drog sedan hem, fick sällskap av Radiosporten och kunde med först glädje och sedan hjärtat i halsgropen följa hur Örebro tog ännu en seger i elitserien.

Som efter ett barnkalas....
Kul det med. Idag ska jag jobba från Nypan och träna ihjäl mig. Och ikväll ska jag skriva i en annan bok. Ha det så bra tills jag öppnar dig igen! Och du -- visst känns det bra? Ja, jag gillar dig också. Kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar