söndag 27 oktober 2013

Kanske en kalender i påskägget....?

Ledsen, men det finns bara en sak att säga. Ni förstör. Jag är inte ett dugg kristen men jag vet ändå varför vi traditionellt firar jul. Jag köper inte alls det budskapet och de tomtar och påhitt som bibeln talar om, Jag köper dock den moderna julen med dess tomtar och påhitt. Men om ni kör julmarknad med två månader kvar så spyr jag faktiskt på det. En sådan här sak kan faktiskt få mig att bojkotta julen.

Julmarknad I Stimgtomta....... i oktober...

Ljus i fönstren i advent. Tomtar dagarna före jul. Men påskris på nyårsafton och så midsommarstång varje lördag? Jag säger, ungefär, som CH Hermansson sa - och det är förmodligen enda gången som jag håller med en kommunist; "Någon djävla ordning ska det va`......"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar