söndag 29 september 2013

Snart är julen här!

De två senaste veckorna har bara flugit förbi. Mycket kul och då går tiden och resorna fort. Jag gillar fort så det är ingen fara och jag känner mig bekväm med vad som än finns bakom nästa hörn. Statistdebuten, resor samt genomförda bra saker på jobbet som kul revisioner och föreläsningar har jag hunnit med. Mycket intryck men lite för lite riktigt energiintensiv träning naturligtvis. Det blir bara så ibland. Det kan tom vara bra. Har jag hört.

När det gäller träning, som så många andra saker,
är det roligare att vara minst två.


Det har varit både lek och allvar i ganska höga doser. Höga doser av livet är helt enkelt vad jag vill ha. Att jag inte kan låta bli att leka vet vi ju. Du kan tom ha drabbats av mig, kanske. Grattis i så fall. Att jag inte heller kan låta bli att utvecklas vet vi också. Igår lekte jag utveckling med Dressmans kläder på kroppen. Så oerhört befriande att kliva ut på scenen och bara vara. Minns inte en sekund av vad jag gjorde eller hur det såg ut. Var bara inne i min zon och agerade som så många gånger förr. "- Patrik, vad tycker du om matchen..?"........ " - Ingen aning, vi vann eller hur?"

Yeeehaaa1 Tack Dressman - det där gör vi om!
( det finns en video på min FB för den som vill se...)

Tillbaka till tiden som rullar på. Jag gillar hösten skarpt och det är inte bara för att den gamla lägenheten på Baker str är som gjort för trivsamt höstmys med fruktstunder och stearin. Nej, hela hösten är en startperiod som jag ser det. En start på något nytt, rakan inför varvningen liksom. Jag har alltid haft den bilden och därmed noll förståelse för begreppet höstdepression. Tänd ett ljus om det är mörkt. Hösten växer från september och känslan av nytt blir starkare. Juldagen är vändpunkten, då vill jag städa undan tomtarna och med en dåres envishet skrika ut att "Nu är det vår!".

X-mas 2013, det kan bli en utvecklande utmaning utöver det vanliga. 
Förra hösten innebar en stor personlig utveckling och nu står vi inför en period med motsvarande potential. Det gör vi varje år men nu känner jag ovanligt stor nyfikenhet och lust att göra. Nya möjligheter på många plan, kanske lite vägval men det är ju underbara frågor att kasta sig över. Hur som helst så lovar jag att göra som vanligt. Mitt bästa. Jag kan lova att jag är redo och längtar till X-mas 2013 med öppna ögon. Kram för att du läser och vill utveckla landet ihop med mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar