onsdag 23 oktober 2013

Sunlight? Sunlight!

Jag har vägt fördelar mot nackdelar och talat med mina vänner. Jag stannar kvar tillsammans med dig, dig och dig. Men jag kommer att sakna dig, dig och dig som flytt allt strul. Jag tror på att förändra en verksamhet inifrån och menar inte att du som dragit gjort fel. Jag har blivit erbjuden att "få lämna Sunlight gratis" (av Sunlight :-) ) och har blivit erbjuden att få mitt Sunlightkort "utköpt" av konkurrenten.


Jag tackar nej till dessa erbjudanden för att jag är trots allt nöjd med det mesta. Framförallt mina närmaste träningsvänner. Puss, puss och kram på er! Jag har till och med talat med en tredje möjlighet men det sätt som man därifrån snackade skit om andra gym gjorde att jag sa vad jag tyckte och bad dem skärpa sig. "Vi har ju trevlig och utbildad personal...". 




Men bara för att jag köper Sunlights suveräna miljö, goda maskinpark med mina mått mätt, simbassäng och enorma bubbelbadkar, relax eller restaurang, så köper jag inte idiotiska regler. Jag kommer naturligtvis fortsätta att försöka påverka de tokigheter som finns. Att jag som man inte ska få välja träningskläder själv känns fel. Att jag som Patrik ska vara förbjuden att träna barfota när ledare gör det och uppmanar folk på vissa pass att ta av sig skorna för att minska skaderisken är tokfel. Som sagt så måste förändring komma inifrån och vad är en verksamhet utan kunder....



På tal om saker från förr som får nytt liv och nödvändig förändring... Tro nu inte att jag ska börja lägga tid på negativa människor men när både tredje och "fjärde" person tar upp detta med mig så måste jag nämna det. Av ett enkelt skäl. Jag vet nämligen att personen i fråga, som får folk att reagera och fråga mig "vad som står på", läser det här. Och jag avslutar med en passning, som den lagspelare jag är. Man får vara osams med sig själv i Patriks Sverige men om det gör att man agerar olämpligt i sin yrkesroll bör man fundera om man ska arbeta med människor eller stenar.



Jag skiter i det egentligen. Men om du påverkar folk i min omgivning så är du fel ute. Därför dessa ord och därmed är det nog. Skärp dig eller ta med din låtsaskompis och kryp ut i skogen. I Patriks Sverige får man. Man får göra bra saker och man får ändra sig och om man visar lite stake och förändring så är allt lugnt. Men man får inte gnälla om man inte tar i. Här får du min andra kind, du kan kasta skit på den med eller ta chansen.



Tidigt i morse var jag på andra hemmet och genomförde det som förmodligen är det bästa cykelpass på trekvart som någon gjort. Så stark, glad och positiv inför framtiden. Jag firar med en lyxfrukost - proteinmjölk, en hård macka med makrill i tomatsås och en rejäl ostbit. Kram för att vi alla finns och ständigt utvecklas. Wow.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar