lördag 5 oktober 2013

Energi kan inte förstöras

...bara ombildas. Termodynamikens första huvudsats lär oss det. Och det måste ju innebära att jag har rätt. Att vi ger varandra. Det är ju det jag känner hela tiden i allt jag gör. När jag sitter här på höst- och vinterälskande Baker str med Chopins "Fantasie Impromptu" och en god kaffe och bara njuter av bubblorna. Bubblorna som väller fram efter gårdagens olika möten. Snacka om att energi flödade. I olika former men ändå lika härlig.

Träningsfritt för test igår, träningsfritt för test idag.
I morgon släpper vi lös kraften i en "Putte special". 
Jag vill omge mig med människor som förstår och vill. Leka. Utvecklas. Ha det bra. Idrotta - jag har nog aldrig haft en vän eller partner som inte varit engagerad i idrottande på något sätt. För mig hänger idrott, lek och utveckling ihop helt  naturligt och jag tror att du känner lika. Mitt mantra om att grå död är lika med brist på energi stämmer ju. Jag älskar de stunder i livet när jag kliver nära någon och känner att jag är välkommen i dennes energifält. Mina närmaste är av den typen. Jag väljer det självklart så. Och får höra ofta att det fungerar spegelvis. Vi mår bra av varandra.

Så fungerar jag när vi möts, du och jag.
Igår kom som sagt bevis igen på det. Varje gång det sker fungerar jag lite som en exciterad elektron, jag skickar ut lite energi som i sin tur får fart på andra halvan. Möten, spontana såväl som planerade är forum för ömsesidigt excitation. Energiutbyte. Vi ger vandra. Det är fint. Kram för att du läser, förstår och vill utveckla världen ihop med mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar