torsdag 24 oktober 2013

Working on a dream!


Så mycket mer behöver jag väl inte skriva efter de senaste dagarnas bra stunder. Egentligen, men det vore ju inte jag att sluta där. Korta, stressiga blir en del stunder - alldeles för korta, medan andra är helt  lugna och uppbyggande. Du som följer med vet att jag hittar min drivkraft i mina mål och mina stunder. På samma plats i samma andetag är en rad som sammanfattar mitt liv väldigt bra. Jag är inte det minsta tveksam och kan presentera dem - målen - rakt av. Jag vet helt enkelt väldigt väl vad jag ska ha. Det vet du med, jag är tydlig. Och då blir det lättare. Allt.

Det är sommaren för tre år sedan.
Kolla magen - är det samma kille?
Uppmuntran är en bra sak för att nå målen. Lagom nu när vi - jag och radarkompisen - skruvat upp träningsmålen så har jag från massor av håll fått positiva omdömen om mina resultat. Det är lite löjligt att jag, en fullvuxen man på trettiofem, sexton eller femtio år är mån om hur jag ser ut. Visserligen kan jag motivera det med att just den biten faktiskt går hand i hand med hur jag mår och min förväntade livslängd. Skitsamma, idag ska jag vara ego och tala om att en hel näve med bra folk på gymmet givit mig cred.

....... och med en snus inne..... idiot!

I Patriks Sverige får man vara nöjd när man gjort bra saker. Två månader till jul och jag vet var jag kommer att vara då. Har du satt dina mål för de här sextio dagarna? Gör det och lek ihop med oss och njut av livet. Det går förmodligen inte i repris! Kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar