söndag 27 oktober 2013

"To fail or not to fail...."

.. jag älskar kompetens och kvalitet. Hon en partner i livet, i kärlek eller träning. Hos en leverantör och naturligtvis även hos en kund. Och hos dig käre läsare. Jag älskar även att man försöker bli bättre. Och första steget är som du vet ett beslut. Och naturligtvis en insikt om att man är i behov av förändring....En sak ska man ju tänka på - om man är ombud för någon - en kund eller så - så bör man kanske försöka göra rätt från början? Här kommer några som borde skärpa sig...

"Fuck you, I drive a Scania!"
Killen som är ambassadör för Scania och parkerar in tjugo bilar utanför Sunlight. Varför man nu väljer att lasta av en grävare i gången mellan två rader parkerade bilar när den lediga asfaltsplanen - stor som fyra fotbollsplaner finns fjorton meter bort? "Jag visste ju inte hur länge ni skulle stå...", var svaret. Nja.... och med den texten på jackan.

"Next demolition project?"
Den skorstenen ska förgylla Västbergavägen tänkte handelsplats Västberga. Tänder ni den före första advent så spränger jag skiten! Visst vill jag ha julstämning. Mellan den tjugonde och tjugosjätte. DECEMBER! Nej. Nej. Inte ens nära, Coop.

Saknar päronen. Och glöggen.
Men F*ck? I december har jag ju sagt. Pepparkakor är de enda kakor jag anser rättfärdigade. Det kommer att intas även på Baker str. Med ädelost, glögg och päron. Var tusan är päronen, ICA? Och för tusan - vi firar jul i december i Sverige. Och glöggen saknas ju med? Fail. Big time.

"Ett halvt kilo till? Hur mycket blir det?
Äääääh - lägg på en krona..."
Som en ren tribute till en återkommen vän så inköptes Wasa Husman - knäckebröd anses som "OK" godis här i huset, någon dag i veckan - men det var kul att kolla ICA´s prissättning. Ett kilogram bröd 9:90 och ett halvt 8:90. "Missed a day at school, huh?"

"Vi levererar vare sig du vill eller inte..."
Jag är glad att jag tog de där extra åren i skolan. "Skriva, rita och läsa", är bra skit. Jag blev lika glad som vanligt när det dök upp en reklamtidning i lådan trots texten "NEJ TACK". När den dessutom levereras sönderriven så måste ju företaget "Succe" vara riktigt nöjda med sin kompetenta personal. "Vad är det i det svenska språket du inte förstår?"

Söndagsfin kille.
"Still working on a dream."
Själv är jag som du vet ofelbar, snygg och vältränad. Jag har lösningen på allt och ingen är förvånad över att jag måste skrapa kvinnorna av mig. Jag fiser eller rapar inte. Jag kan laga mat och är snäll mot barn och djur. Samt är alltid lika slätrakad och snygg i håret. En vinstlott helt enkelt. Grattis till att du upptäckt mig och att du valt att följa mig. Om du är osäker på var du hittar mig så ring Eniro. Eller sjöräddningen. Kram!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar