fredag 4 oktober 2013

Trettiofem är en bra ålder!

Främst för att jag tydligen är trettiofem metaboliskt och det var ju bättre än vad jag vågade hoppas. Men naturligtvis för att det är en bra ålder även av andra skäl. Mogen, vuxen men inte övermogen. En ålder då man fortfarande faktiskt är ung nog att orka och vilja greppa. Fortfarande intressant kan man väl säga utan att bli skjuten? Jag hävdar ju alltid att hur gammal jag är beror på sällskap och aktivitet. Ge mig en klubba och en boll och jag blir omogen till och med. Men trettiofem känns rätt och förmodligen precis vad omgivningen uppfattar mig som....



Dagens test hos Fias Kraft&Hälsa var intressant och gav mig nya parametrar att hålla koll på. Jag ska dessutom läsa lite mer kring tekniken bakom mätningen men som sagt så används metoden av både RF och forskningsvärlden så jag får väl acceptera den. Inte svårt när den ger så trovärdiga resultat. Skratt. Diskuterade med Fia om mätningar i stort och vi var överens om att det viktiga är att vad du än mäter så ska det ske under samma förutsättningar varje gång. Jag köper tanken helt och om elva veckor ska vi kolla min utveckling.



Det stämmer ju bra med X-mas 2013 som jag och vännen peppar varandra mot. Nu har jag satt en del mätbara mål med utgångspunkt från dagens värden. Här får du några så du kan kolla mig längre fram. Kroppsfett 15,5% (13% mål), vikt 73,8kg  (72-73 mål), midja 96 cm (90) och muskelmassa 59,3 kg. I morgon kör vi en cooper för att få ett testvärde på konditionen. Tester är kul, värden ännu roligare. En bra dag som gör mig glad och giftig. Du minns att jag samlar på bra stunder. Har haft ett par riktigt bra idag. Tack till er som givit mig dessa.




1 kommentar: