söndag 13 oktober 2013

Counting all the assholes in the room...

..."and mine is definitly not alone", sjöng danskarna. Ungefär. Jag vaknade i min ergonomiskt riktiga vattensäng och trodde att jag hade ont i ryggen. Den har faktiskt helt botat min stundtals stela men egentligen inte onda rygg. "Ont i ryggen, jag?", tänkte jag vid den omedelbara smärtan. Ett par vridningar och blandade småjuck (Ja vad heter det då - höftlyft kanske?) senare insåg jag att det som ville något satt långt ner i ryggen. Riktigt långt ner i ryggen. Mina arslen - två stycken idag tydligen - var riktigt genomkörda. Eller körda.

Styrka. Inspiration. Snyggt. Någon som liksom
 jag får lust att ut och röra på sig en stund?
Jag tränar normalt "ganska mycket" men igår måste någon ha fått mig att göra något jag inte brukar. Jag brukar inte få träningsvärk i bumpan! En god gärning eftersom en god vän en gång sa något i stil med "Putte, du har ju ingen häck. Träna gluttarna!". Det var faktiskt mitt snälla kryss och säkert tio år sedan, så nu svarar jag henne - "OK, jag har börjat nu!". Jag svarar normalt snabbare på det mesta hon säger. Nog om imperfekt, men som vanligt säger jag att jag kan inte tänka mig någon bättre mor till våra gemensamma barn förstås! Jag gillar goda relationer, nu, då och i morgon. Och idrottsfolk förstår mig.

Jag är ingenjör.
"Solen i Solvik" från igår bär jag fortfarande med mig - hjärna och baktill då - som en riktigt bra stund. Att få leka ute och busa väcker goa hormoner som hänger i. Starten av CrossNature här i Nyköping har dröjt. Mycket tack vare, notera ordvalet - på grund av finns inte i mitt liv - tack vare att jag har haft så sanslöst mycket bokningar i våra andra företag. Och att jag inte kunnat dra igång ensam och lagt en hel del tid på att hitta en partner.... nu börjar det se ut som vi har en lösning på den bristen. Om man säger. "Så om du hör något i luften som surrar"..... så kan det vara dags att hänga på. Det kommer att bli bra!

En behaglig känsla sitter kvar från igår. Annars har den mysiga
bilden inget direkt med texten att göra. OK då - jag gillar blommor.
För att i någon mån mjuka upp min unga och smidiga kropp som körs en två-och-en-halv timmes Putte special på Sunlight med början 1530. Halva styrkan i X-mas 2013 är på träningsläger utomlands så jag hoppas på dig som sällskap! Just du. När jag är klar med dig kommer du inte att känna någon stelhet. Gasa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar