fredag 18 oktober 2013

Förändringar.... Jippie!

Yupp, så är det. Jag mår bra av nyheter och trivs i ständigt utveckling. Visst har jag kvar mitt stora mål i livet, det kommer jag inte att släppa om inte saker förändras i grunden. Och det är lika troligt som att solen skulle slockna. Det har jag lovat inblandade parter och håller självklart. Men i övrigt är det friska vindar på många plan, jobbet, tidsfördrivet och annat skoj. Jag håller alltså stenhård fokus och det gäller både i nytt och gammalt måltänk.

Du vet ju att alla mål kan justeras. Och ska ibland. Men ju tyngre målet är desto säkrare är du på hur mycket du vill ha det. De senaste veckorna har ökat på bonuspoängen på hotellkontona rejält och resten av tiden fram till hjul blir resande. I laget måste vi hitta en lösning för att få ihop X-mas 2013 och dessutom har vi inte satt slutmålet i detalj. Ovanligt för mig men det visar hur förändringsbenägen jag faktiskt visat mig vara. X-mas-hjältarna springer för fullt med huvudriktningen klar men inte målet. Lite som om jägaren skulle säga "Äääh vad tusan, vi skjuter vilt omkring oss - alltid träffar man något". Kram, här kommer min vecka i bilderboksform. "Lättläst" som vi säger i koncernen.


På väg in mot Örebro. Hemma! Känns bra!

Ännu hemmare. Känns också bra! Allsvensk arena nästa
säsong minsann.  Right back at you SvFF. Vi hör hemma.

Lövstagatan, Tegnerlunden där man fått såriga grusade knän
så många gånger. Och skolan där karriären började.

Många hotellnätter blir det. Som kung Lasse sjunger;
"det är ett hårt liv...". Nyduschad och nyfysad.

Sveriges ödsligaste motorsvägssnutt. Alltså ödslig som i
minst trafikerade. Kolla - en bil! Första på tolv år?
Jag älskar effektiva kommunala lösningar. Töcksfors.
"Gubber, om vi fyller smörjgropa så har vi ena bassäng..."
Lämnat EU. Exotisch und scary....
Lost in Norway längs E6. Svhysst toa dock. Det förklarar den
nöjda blicken. Jag hatar att var kissnödig OCH vilse.
Mjösa. Underbara mil. Då är det inte svårt.

"We have prepared your room, sir."
Jag är en fläkt/stekos/sopcontainer-magnet.

Vi åkte färja. Black Pearl klassades som lastbil!
Oj, vad stolt hon blev!
Bye, bye Horten. Welcome Moss. Moss Woss.

Ingenjörer. Jag skulle ha blivit byggare.
Men elektroner är kanske fränare iaf?

Info till alla som är intresserade. Alla, alltså?
Jag har gått upp ett kilo på vågen. Äntligen.
Taskig-hår-dag, dock. Tänkte inte på att det skulle fotas...

Vaknade av hösten i Karlskoga igår morse.

Det kändes också hemma. Fast åker jag inte åt fel håll?















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar