torsdag 24 oktober 2013

"Jag mår dåligt av jobbet....." BULLSHIT!

Hörde just på radion hur någon kommunal "handläggare av bistånd" beklagade sig över sin arbetssituation. "Jag sover dåligt varje natt för att jag inte hinner med". Tydligen handlade det i detta fall om att ta beslut, eller förbereda dessa, om äldres placering på äldreboenden. Naturligtvis tråkigt att folk "mår dåligt", men jag har en enkel lösning på detta. Gör något åt det! Du kan alltid förändra din situation.

Det var lätt att fatta beslutet. Träna
bort skiten eller dö en gång till. På riktigt.
Jag vet att du faktiskt kan få det du vill, må som du vill det på ett enkelt sätt. Genom att ta befäl över dig själv och ditt liv! Det är så enkelt. I varje situation kan du välja hur du ska må eller reagera på de möjliga val du har. Du kan må dåligt eller inte. Men om du väljer att må dåligt få du skylla dig själv. Jag tänker INTE hjälpa dig. Men har du gjort ett aktivt val att få det bättre så lovar jag dig mitt och samhällets fulla stöd.

Jag fick en bonusdag med jobb hemma.....
Det kan vara personliga val i familjeliv - skiljas eller inte, det kan vara i jobbet - jobba i en felaktig organisation utan att försöka bygga upp den eller kanske kroppsligen - minska rökning eller förbättra träningen. Notera att jag inte påstår att det måste vara lätt att ta beslutet. Nej, nej - men det är lätt att ta beslutet att ta beslutet. Och när du väl har gjort det kan du börja må bättre. Om först när man mår bra så kan man börja hjälpa andra. Jag mår bra..... så jag kan hjälpa dig

...... eftersom det ser ut så här. Stockholm lockar mig.
Jag skulle ha farit E4N och jobbat på HK idag men det ställde jag in av trafikskäl. Tydligen har någon entreprenör råkat ut för problem och stängt två tredjedelar av infartstrafiken. Så det blir en bonusdag med jobb från huggkubben på Baker str. En bieffekt blir ju att jag med säkerhet hinner träna på Sunlight. På tal om Sunlight och gårdagens inlägg så är det roligt att konstatera hur valet av ämne påverkar antalet läsare. Ord som "troschock, Sunlight och naken" säljer bra. Även bland er mina kära läsare. Kram för att vi finns allihopa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar