tisdag 15 oktober 2013

Ooops!...She´s done it again...

Musik är bra. Musik kan vara en bakgrund i vardagen. Musik kan också inspirera till träning. Som hennes nya - Work bitch - gör. Perfekt för armhävningar men jag får så ont i nacken när jag ska titta på videon samtidigt. Måste komma ihåg att ställa ner datorn på golvet....

Om man klickar här blir det musik.... Själva temat.
Att jag gillar har ingenting med sexism att göra, du som känner mig vet vem jag är. Jag gillar tex tjejer. Och bra träningsmusik, gärna producerad i god Svensk anda. Texten handlar om mål, träning och resultat - något som jag gillar. "Vill du ha en Masserati, Bugatti eller se bra ut så är det dags att jobba nu". Dessutom hade det gärna fått vara med betydligt fler lättklädda och vältränade killar som inspiration.



Några saker har till och med jag lite svårt för. "Varför köra sportbil i öknen?", "Varför ha hajar i poolen?" och "Varför förstöra en snygg bralla med en piska?" Fast det är ju bara mina personliga reflektioner, i mitt Sverige så får man göra de där sakerna om man vill. Bara man respekterar andra och mår bra. Jag uppmuntrar faktiskt till att man ska testa sina gränser på alla ofarliga plan. Och att man dessutom i tanken kanske bör kittla några lite läskiga med?



Utveckling genom att göra, tänka och bestämma sig är viktigt. Utvecklare drar med sig andra och för hela verksamheten framåt. Jag älskar att kommunicera med mina vänner som jag valt till mina vänner för att vi lyfter varandra. Vi kanske gör olika saker ihop men en sak ska du ha klart för dig vännen. Du är min vän av ett skäl. Jag väljer dig och jag väljer litteratur och aktiviteter som ger mig något. Som kittlar någonting hos mig. Därför väljer jag att kasta mig på golvet nu när hon har gjort det igen. "Åtta veckor till jul", sa en vän nyss. "Sen börjar våren", säger jag.. Ha en norsk onsdag, det ska jag. Tack.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar