onsdag 16 oktober 2013

Två tjejer jag gärna lyssnar på.

Jag älskar ord. Jag älskar att leka med ord, att skriva och att tala, sjunga. Jag skriver fakta, "skönlitteratur" och nu ska jag till slut ge mig på musiktexter. Jag har skrivit tidningsartiklar, blogginlägg och annat och det har alltid givit mig en bra känsla. Någon gång en riktigt bra känsla och ibland inträffar det så att ni läsare uppskattar och berömmer. Ibland inte.

Jag har försökt förmedla ordet till mina barn och är glad att jag lyckats. Det inspirerar mig att höra sonens texter och att läsa dotterns blogg. Eller tvärtom ibland. Jag, vi menar jag, har fått dem att inse ordets makt på något sätt. I helgen som gick fick jag läsa en tuff, fängslande och vettig text av dottern som jag vill dela med er läsare. I går morse höll jag - gråtande - på att missa Åmål när jag hörde Cecilia Uddéns krönika på radion. Ni får dem här bägge två. Läs och lyssna. Ta den tiden om du som jag tycker att ord är bra.


Cecilia Uddén - "Non serviam!"

Sofie Woss - itsalwaysnow - "National Comming Out Day"



Låt aldrig ordet tystna, tysta i stället tystnaden genom att använda ditt ord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar