fredag 31 maj 2013

Bubbelstunder!

Det vet hur det känns, eller hur? Allt bara känns mjukt och välkomnande. Allt bara går bra och fyller dig med styrka. "Patrik, du är stark och bra!". Igår ville jag krama alla. Jag hade en så sjukt bra dag med så mycket positiva spår framåt. Yrkesmässigt var det topp och nu är jag sjukt peppad för framtiden. Jag har upplevt många bra dagar. Jag samlar på på bra dagar och visst är det skillnad på lycka och lycka. Euforin var i klass med stunder i vintras. Orden vilja, möjligheter och framtidstro är grundpelare i min religion. Vi kan lite skit vi människor. Bara vi vill.

Flera nyanser av grått.

Stunder som den igår bubblar upp eftersom de är bra. Du vet hur jag funkar. Idag är idag och igår finns inte, men bra saker ska man bära med sig och ta fram när man vill le varmt. Lite så. Om allt faller in - som det heter på engelska - kommer jag att få kommersiella möjligheter att göra en av de där sakerna som står på min önskelista. Jag kanske kommer närmare det där läget att få lämna ännu ett avtryck hos jordens befolkning. Och det vet du ju vad det skulle innebära...... Japp, yepp och jo. Varning utfärdas.

Ännu fler. Och därborta ligger stolta, vackra Örebro.

"Han kommer ju att bli ännu odrägligare, drygare, synas och låta mer samt fortsätta att sprida sitt budskap om att allt är möjligt. Bara man vill och gör. Jag vet - han säger ju det hela tiden." Ungefär så tänker du och darrar lite. Gör det du -- what can I say, så är det och det är ju så du vill ha mig. Sverige, håll i kjolen för nu köööör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar