måndag 27 maj 2013

En bratwurst i Vålberg?

Sitter här och funderar över en korv. Ja, inte så att jag är deprimerad som Lina, dottern i Svensson Svensson, ni vet hon som hittades i Vålberg - stirrandes in i en Bratwurst. Tvärtom är jag rätt uppåt idag eftersom det är en nystruken slät måndag, Man har ju chansen att rätta till allt som man inte rättat till tidigare. Och då känns det rätt att i positiva tankar fundera på saker att göra annorlunda. Om man tex kanske ska utreda om man borde jobba på att skaffa katt. Eller inte. Man kan även fundera på om man ska börja med den där backträningen eller om man ska frysa gymkortet i juli. Eller inte. Och så femtioelva saker på jobbet. För jag är ju på jobbet även om jag är hemma. Och där finns inga inten, där kör vi på och snart är jag inne på sådant som skulle varit klart i mars. Tur att man har snälla kunder.

Kanske inte? Fast dom e ju rätt gosiga.
Korven har för övrigt inte sällskap av något bröd men väl av tre ägg och en tomat.

Vålberg?
Idrottskopplingen får väl bli ett stort grattis till Änglarna som vann herrcupen igår. Och ett stort morr till nötterna till supporters - bägge sidor - även om den ena grupperingen är kokosnötter. Större nötter mao. Jag blir faktiskt lika dj upprörd som över "Husbynötterna" och tror nästan att det är samma nötslag som finns på bägge ställena. Halvproffs som bara vill skit och borde skjutas. Jag är även lite lack på SVT som "blurade" bilderna från Friends så att man inte kunde se vem som kastade, stolar, plankor (?) och annat kastningsbart. Varför? Det vore väl jätteskönt om man kände igen killen i butiken? Då kunde man ju ge fan i att handla hos honom. Jag vill känna igen brottslingar så jag kan undvika dem. Grön sprayfärg?

Uppmaningen gäller just dig!
Detta var mina förvirrade funderingar just nyss över en korv på i köket på Baker str. Fram till eftermiddagens fruktstund ska jag fundera på om jag ska raka av håret igen. Eller inte. Beslut, beslut. Skaffa dig en bra eftermiddag. Och du, min vän som följer och läser, vad du än gör och var du är är --> let´s be careful out there. Sverige, pausen är slut - nu kör vi!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar