tisdag 14 maj 2013

Det har redan börjat sluta regna!

Det regnar ju! Jaha, och? Din attityd och inställning avgör precis allt. Idag talar vi om hur du blir en vinnare när det handlar om idrott, väder, jobb och relationer.

Bli en vinnare du med!

Din inställning till uppgiften påverkar hur du kommer att lyckas. Jag ser massor med hopkrupna människor som förbannar regnet utanför mitt fönster här på Baker str. just nu. Fel, fel, fel. Vill du förlora och bränna en massa energi på att vara neg så är det ju iofs rätt sätt. Sträck på dig istället och var stark och visa att du minsann inte påverkas av lite vatten. Solen sken igår och det kommer den att göra i eftermiddag med! Vinnare har roligare än förlorare. Utgår jag ifrån eftersom jag själv har så svårt att sätta mig i den förlorande rollen.

"Kom loss katten - det svänger ju...!"

Min egen inställning är att när de första dropparna faller så har det redan börjat sluta regna. Javisst, svårare än så är det inte. När det är femtio mil kvar till kunden så är resan på väg att ta slut. När den du älskar säger "nej inte idag" så vet du att det är riktigt nära. Allt handlar om din attityd och inställning. I varje situation har du ett val och som du förstår så tycker jag att du ska välja rätt i stället för fel. " - Yes, he scores - he´s an outstanding genius!".  Tackar för det.

Mina kompisar visar attityder. Välj själv!



OK, jag kanske är lite speciell men lagom mycket mental träning i (ännu) yngre år har satt sina spår och det finns inget som jag inte törs ta tag i. Och det finns förmodligen ingenting som jag inte tror att jag kan vinna. Det finns några "missions potentially impossible" i mitt liv men bara potentiellt. Det finns inga nederlag men det finns lärdomar att plocka med sig på vägen mot nya segrar. Till dig som just funderar på att säga "nej" så jag hör det vill jag bara lämna en passning. Gör inte det. Och ett tips på vägen - rätt utrustning är allt - paraply, stövlar och regnställ gör vägen mot solen behagligare. Vi ses igen - på en plats där solen alltid skiner!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar