torsdag 23 maj 2013

The final solution.

Det retar mig att jag för andra dagen i rad skriver om dräggen som kastar sten. Som hotar vår demokratiska process och som faktiskt hotar enskilda medborgare. I morgon, om nötterna tillåts fortsätta, kommer någon av dem att ta steget att bli mördare. Någon av dem kommer att kasta en sten som träffar en barnvagn med en tremånaders utan hjälm. En pappa kommer att ta upp sin blodiga dotter och skrika ut sin smärta.




Brandmän och poliser har hjälmar och tekniska möjligheter att skydda sig eller kan välja att inte ingripa för att rädda livet på den stenkastandes familj som riskerar att bli innebrända eftersom stenkastare nummer två lyckats sätta eld på lägenheten han bor i. Polisen är dessutom beväpnad och kommer snart att tvingas döda för att rädda liv. Brandmannen "Mattias Lassén" har skrivit på sin FB om sina tankar och glädjen över att få komma hem efter jobbet. 



Jag tänkte skriva om glädjen över min nya gula telefon eller hur skönt det var att springa igår. Men jag  känner mig för förbannad för att göra det. Idag hoppas jag att vi sätter in beväpnad militär, pansarbilar, vattenkanoner och lyfter bort idioterna en efter en. Levande eller döda. Det kommer aldrig att vara fel att eliminera en potentiell mördare i tid för att rädda ett oskyldigt liv. Tex en tremånaders på väg hem från dagis.



Skälet till att vi får en ökad brottslighet är ju att samhället inte drar tydliga gränser och inte slår tillbaka tillräckligt hårt. Det måste alltid kosta att välja att begå ett brott. Ja, det är ett aktivt val. Idag förefaller det mest tas hänsyn till brottslingen. Hörde på nyheterna att ministern vill minska arbetsgivares rätt att via belastningsregistret få reda på om man är på väg att anställa en fd mördare. För mig helt ofattbart.. Missförstå mig inte - jag vill att alla ska få sina chanser i mitt vackra Sverig, jag är beredd att lära och lyssna och kämpa. Jag tror nämligen big time på människors förmåga, så vi tar Nokian och träningen i kväll. Skaffa dig en bra dag. Kram för att du läser och tänker till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar