fredag 10 maj 2013

Femtio kilo fett!

Jag putsade av 2:26 på mitt pers på milen igår. Tydligen. Hade faktiskt inte koll på det men tack vare modern teknik så blev jag påmind. Nu är det ju inga tider som någon av er blir impad av men det som ingen kan ta ifrån mig är ovan nämnda faktum. Jag vet inte hur du gör men jag som ingenjör älskar ju siffror och matte och statistik över min träning. Enligt statistiken har jag bränt "630 burgers" sedan jag började logga på Endomondo.

"Femtio kilo fett - wow...."
Eller om man så vill 340405 kcal vilket låter ännu häftigare om man mattar lite och sätter ett kilo kroppsfett till 7000 kcal. För då kommer vi fram till att min träning har förbrukat 48,5 kg mjuk människa. Min "lättaste" vuxna kompis väger i sina sämsta stunder runt femtio kg. Hissnande perspektiv onekligen. 33760 minuter i träning delat på de 848 passen ger ett snittpass på 40 minuter. Fast häftigast är nog ändå att jag sprungit tre promille av en månresa!

"Hårda fakta"

Jag är ett stort lyckligt barn som älskar att leka och hoppas sprida min lekfullhet till dig och andra. Men otroligt målmedveten, ansvarstagande och på något skönt sätt ändå kanske ostelnat vuxen. Vill jag gärna tro i alla fall. Ingen har sagt emot. Ännu. När det synkar är det som bäst, sa en gång en stor artist. Ibland blir jag förvånat glad över vilka som hittar in hos mig. "Vänner är de som vet allt om dig men ändå är galna nog att våga synas ihop med dig". Tack för allt ni ger tillbaka till mig! Ibland är jag här och ibland är jag där, tack vare att ni finns. Ofta nog i fysisk aktivitet. Idag gav ett oväntat meddelande mig chansen till 2000 på bana samt 7000 jogg. Fortsätt att bomba mig med erbjudanden. Jag är galen nog att ställa upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar