tisdag 21 maj 2013

Peptalk!

Mina tankar i sammanfattning en tisdagsmorgon med bra drag i luften. Inte för att du bad om dem. Nej, utan för att jag skriver dem. Livet Deluxe. Och på tal om det så vet ni väl att "tvåfald är oftast bättre än enfald", men det beror ju på om det är en bra tvåfald. Och det är faktiskt inte så enkelt som några tror. Tvärtom ibland - men jag hatar ju enkla lösningar så jag får väl skylla mig själv. Liten kluven morgonfilosofi fast du hänger nog med. Eller inte. Dagens ämne är i alla fall pepp. Pepp på dig!



Det finns några därute som tycker att jag har fel, är fel, eller kanske talar fel. Hur som så kör jag mitt race. En stadig fot i LCHF-träsket och en annan i det sunda förnuftet. Ge mig tid så ska vinner jag. Jag mår bättre och ett kilo hit eller dit är fullständigt ointressant. Jag skulle aldrig säga att din taktik är fel, jag stöttar dig i dina beslut och älskar att se dig göra resultat bredvid mig. Ett lag måste alltid bestå av mer än en en spelare. Du och jag till exempel. Igår mötte jag nya okända lagkompisar på gymmet och det var kul som alltid.



Ibland när jag känner mig låg och tycker att det går sakta så tänker jag på milstolpar. Till exempel femton centimeter livrem och fem nya hål. Eller att jag faktiskt själv är rätt nöjd med axlarna. Jag är ett stort seriöst barn som leker livet och det smittar, jag vet. Blir du lockad att följa med är du välkommen. Jag har insett att livet ska levas och att det faktiskt finns några därute som har fattat. Det ger bra pepp.



Igår så fick jag till en träningskväll som kändes. Provade "Soma Move" på Sunlight som är en träning med kroppen som belastning - vilket jag älskar - och lite inslag av yoga/qi-gong- och jag svettades som en gris på spettet. Det var jättehärligt och ju mer strikt du var i rörelsen desto djävligare blev det. Perfekt. Väl hemma så blev det lite brutalstyrka och sedan fortsatt mek med dekorationer i bohålan. Bland annat så har jag nu fått bort all "jul-snö" i fönstren. I maj! Dessutom är vinylskivor ju kult. Livet ska vara kul. Kom ihåg att leva hela det ända ut bara! Annars blir du grå och liten. Och då kan folk snubbla på dig. Kram för att du läser och förstår. Skickar en påse pepp som du kan ta med och ha nytta av under dagen!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar