söndag 26 maj 2013

L som i femtio. Jaha?

Du som känner mig väl vet att det är sant. Du som känner mig lite har nog på känn att det nog kan vara sant. Du som inte känner mig tycker säkert att jag är fånig. Själv är jag bensäker. I couldn´t care less. Det är knappt ens en bokstav i ett protokoll. Trots att folk fyller L till höger och vänster omkring mig så ser jag inget konstigt i det. Ingen av de klasskamrater jag har kontakt med  har förändrats under året trots att de fått ihop en ny bokstav.


Jag lever helt på dagsform och känsla. Och det är nog som en del av er snälla säger, att jag är minst lika pigg som "många" runt omkring er. Oavsett om de är trettiofem, L, tjugonio eller sexton. Så är det för oss alla, eller borde vara för oss alla, att känslorna borde få styra lite mer än gamla inrutade värderingar. Kör om du vill och det känns bra får bli budskapet. Kör så det ryker när du är stark och kör lite försiktigare när det är tungt. Jag lever mitt liv lite som en fartlek och trivs med det. På det sättet missar jag inget.



När vi ändå lägger en stund på tidstankar så måste jag berätta om dagens tidsresa. Jag har rensat min gamla telefon och det blev en kul tripp genom de senaste tre åren. Kul med alla bilder, loggfiler och konversationer som tankades över till datorn. En del att spara och njuta av och annat som förmodligen bör förstöras för att skydda rikets säkerhet. Haha! Naturligtvis inga överraskningar men en hel del hade halkat långt in på hårddisken och gav glada igenkännanden. Du vet - se dig inte om och fundera men lär dig av historien!



Kvällens träning blir nittio minuter cykel inomhus trots att jag talar allt mer om uteträning. Tanken är att jag när jag ändå är lite schleten i bumpan så passa på att skydda stortån. Spinning är ju lite mer skonsamt mot båda dessa småstrul. Om jag nu tar mig igenom det planerade så blir det bästa veckan sedan i början på april och det får mig att vilja krama er alla som följer mig. Nu börjar den bästa sommaren. Kliv på tåget och gör som jag - känn och gör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar