onsdag 29 maj 2013

Oh Crap, he´s back!

Du är min vän och jag ditt vårtsvin. Inget ändrar på det.

Inte att det på något sätt varit kris eller katastrof men det har varit mindre bra under maj och lite hundratrettio istället för hundrasextio. Många bra saker har hänt, säsongsdebut i löpning, införande av den årligt återkommande "bästastevändagen" samt nya funderingar i kontakter med nya kontakter. Allt det är ju bra men lite irriterande bromsolja har det varit. Men det är ju ändå vettigt för då får man fundera och ständigt utvecklas. Resultat? Jag kommer att ta med mig allt och faktiskt inte ändra ett skit. Nej, kom ihåg vad jag sagt till dig under våren för det gäller i minst lika hög grad i framtiden. Vinnare har roligare. Så är det bara.

Släpp handbromsen. Den sinkar dig.

Och igår kom resultatet av mitt bearbetande och tänkande framåt. Ett resultat så typiskt mig så att du förmodligen får ett kruppanfall. Men vad tusan - det är ju så du vill ha mig. Trygg, rak och oföränderlig. Resultatinriktad men ändå omtänksam med så få lik bakom mig som möjligt. Jag kommer alltså fortsätta att vräka ut mina positiva budskap om att du kan uppnå allt du vill. Bli den du vill. Vara den du vill för dig själv och andra. Bara du vågar. Vågar släppa taget om handbromsen. Jag vågar och ökar nu till hundrasextio och hoppas att ingen blir överkörd. Men du, kom ihåg att tänka igenom det först. Och sedan bara göra. Bara om du har en färdplan kan du justera efter vägen och bara om du vågar ifrågasätta det som idag bromsar kan du vinna. Och vinnare har roligare. Så är det bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar