lördag 25 maj 2013

Träningsplanering en lördagskväll.

Sommarens lopp är nu planerade. Det känns skönt att ha lite spikade datum och att kunna lägga en träningsplanering runt. Inga märkvärdigheter för dig som van löpare men för mig som blåbär känns det lagom. Trosa nio km i slutet av juni. Stockholm tio km i slutet på juli. Oxelösund en mil och Nyköping sju km i mitten av augusti. Och så om logistiken löser sig lite examen i form av tolv kilometer med femton hinder på Djurgården - Tough Viking - på Djurgården första helgen i september.

Tough Viking


Det sista där, utmaningen med militära (?) hinder på Djurgården har unga, pigga och raska löpargrannen - "Hej, det är jag, ska vi springa en stund?"- lurat mig till. "Smärta, eld, is och högspänning" är attribut som naturligtvis lockar smarta mig. Fick tipset under en av våra rundor och tände direkt. Ska bara se till att lösa logistiken eftersom jag var bokad på annat den helgen. Det var fria starttider under hela dagen så det måste bara gå. Vilket osökt för oss in på ett vettigt tema - planering. Träningsplanering.

Tuff Viking

Från att tidigare mest ha kört på med alla pass och annat som fanns har jag under våren försökt att selektera och se lite mer i perioder. Det har varit annorlunda men utvecklande. Den senaste periodens vilodagar har jag redan gnällt om, nu är jag igång igen. Mer tid men vettigare än tidigare och med en tanke. Loppens datum kommer nu gen mig en chans att försöka bli riktigt duktig och ha en ordentlig plan. All löpning ska enligt planen ge mig en snygg bumpa, något som jag saknat hela livet. Löpning i backe ska vara extra bra har jag hört så det är därför jag tycker att smärtan i "nedre delen av ländryggen" efter CrossNaturepasset i torsdags trots allt är bra. Kram för att du läser och ha en fortsatt bra kväll, en bra söndag eller en bra vadsomhelst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar