onsdag 22 maj 2013

Nu är det fan nog!


Står här nyduschad, nystylad i mitt allt längre hår (!) och inte minst nydrucken. Ganska nyfin helt enkelt. Har sprungit fyra ganska raska i den härliga fuktigheten nu på morgonen och mår bara bra av det. Vill bara passa på att meddela att Conny hade namnsdag igår och att det passerade helt spårlöst.

Vad gör ni med mitt fina Sverige?


Förortsilskan irriterar mig. OK, ni har fått vår uppmärksamhet på ett fördjävla dumt sätt - vad vill ni? Det är nu dags att tala om det eftersom vi står helt förundrade och ser på medan ni förstör för er själva! Jag lovar att lyssna bara ni förklarar. "För mig till er ledare". Om inte lovar jag att göra vad jag kan för att militär och polis kväser era demokratifientliga aktiviteter. Hårt och en gång för alla.

Jag trivs i min lilla stad, och i min stora stad och överallt!

Pappa Fredrik säger på FB: "Vi har grupper av unga män som tror att man kan och bör med våld förändra samhället. Låt oss vara tydliga. Detta är inte okej. Vi kan inte låta våldet styra." 

Självklart är det rätt och jag ställer mig bakom till 100%. Använd gummikulor mot idioterna som förstör våra resurser! Man måste acceptera samhällets grundregler och acceptera varandra. Det gör inte den här pöbeln. Vi lever i Sverige, vi är svenskar och jag vill att alla ska vara här. Men följ då våra regler annars kan du dra härifrån oavsett din etnicitet, hudfärg, hårfärg, bilmärke, sexuell läggning eller modell på kalsongerna.

Tydlighet behövs i samhället.


Därför måste vi skapa en situation där utanförskapet och sysslolösheten försvinner. De måste ha något att göra! Vägen till harmoni är lyhördhet för individens önskan, frihet i att välja utbildning och yrkeskarriär samt ett mycket enklare sätt för människor att driva företag och kanske tom deltidsarbeta. Släpp företagandet fritt men sluta samtidigt med att dalta med folk som inte tar sitt samhällsansvar eller väljer att stå utanför lagen.

Lyssna på mina svettiga ögon: "Nu är det fan nog!"


"One strike and you are out", gäller i min värld. Dessutom har jag svårt att identifiera mig med mitt andranamn så det gör inget att du missade.

1 kommentar:

  1. Står bakom dig, inte för att jag är din son som många kanske tror, men detta har jag också reflekterat och blivit irriterad över.

    Och sorry för namnsdagen, dock minns jag ej min egen namnsdag heller, ej mindre vet jag i detta nu vilken månad ens de är i :)

    SvaraRadera