fredag 17 maj 2013

Varför vi stannar kvar...

Arton grader och vindstilla. Bara en halvmåne och en mås som skymmer himlen. Har just avslutat en sen middag på LCHF-pizza med dotter och hennes kompis. Kompisen ska sova över så nu är babesen på promenad för att hämta gästens tandborste. Efter att ha diskat undan så tog jag datorn och ett glas återhämtningsdryck, Zinfandel den här gången, med mig ut i trädgården. Plötsligt kommer jag ihåg varför vi svenskar och andra som bor här i mitt Sverige faktiskt övervintrar och inte emigrerar till Finland . Sommaren. Den är bäst här.



Det blev bara lite styrka hemma som andra pass för dagen. I och för sig kan man köra slut på sig med bara kroppen som belastning på ett härligt sätt. Burpees, situpsvarianter, kaninskutt och lite specialträning på roliga armhävningar, med handklapp och enhandsknöl,  gav en rolig halvtimme på eftermiddagen. Är sjukt nöjd med att det faktiskt känns bättre - "känns mindre" - efter varje pass med rörlighet. Mitt mål för morgondagen blir ett hyfsat långt löppass i solen. Fast just nu njuter jag bara och sänder mina tankar till alla vänner som lyckligt nog ser fram emot en bra tur över älven i morgon. Enjoy! I morgon ska jag stretcha till en hockeymatch!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar