söndag 19 maj 2013

Kallfront. Varmfront.

"Se dig aldrig om och ånga inte. Tag dock lärdom och utvecklas". Du har detta fullständigt klart för dig? Hoppas jag.

Många hål i osten idag.

Igår drog en kallfront från förr in på Baker str och jag vann den matchen med mitt trevliga "Hallå, där - kul att se dig." Min kross var så klar att det inte ens var frågan om kamp. Skillnaderna i problemhantering är så uppenbara att jag måste ta upp dem här. Ärendet kan sammanfattas i mitt eviga mantra att "om man talar om saker så kan man lösa dem" och "ta med dig händelser och utvecklas men älta fan inte". Dessutom var det ett skapat problem som var så banalt så tydligare stämpel på spilld energi finns inte. Små människor ska alltid få nya chanser att utvecklas och jag kan inte stava till låångsinntheet så välkommen till den stora världen där jag bor..

"Men ta och väx upp lilla vän..."


Igår drog även en varmfront från förr in på Baker str och i den matchen fanns två vinnare.Snacka om dubbelkross. Precis som vi alltid löst problem genom att ta upp dem på ytan så fixade vi gårdagens ärende. som inte var ett problem utan en fråga om logistik. Dryckeslogistik. Så skönt med positiva människor som lyser upp världen och vill framåt. "Kan du fixa...? - Självklart!" Så gör man.

Ni där borta..... jajjamensan. fattas bara!

Lite mer gnäll ändå och den här gången från mig. Jag måste hoppa löpningen idag med eftersom min stortåled valt att vara svullen igen. Känns ju fint så här dagen efter att träningskompisen sprungit Göteborg runt. Jag är inte alls avundsjuk. Not. Men jag ska kröka ihop den där djefla spinningcykeln i kväll....... Med lite tur så blir det dessutom styrka med dottern och kanske en liten promenad? Se nu till att glittra lite extra får alla små därute! Kram för att du läser och vill!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar