söndag 12 maj 2013

Aurum. Nuff said!

"Du är en klump, inte en klimp", sa jag som avslutning på ett bra samtal och fick något liknande tillbaka. Sådana vänner är inte fel att ha. Man blir glad från tårna. Visst är det skönt att få bli glad från tårna ibland? Vänner av alla sorter ska man vårda! En gymvän peppade mig under Oppebylöpet och skickade sedan en bild. Tagen efter sex och en halv kilometer och visst ser jag ut att ha en skön eftermiddag? Löpning är kul, jag ska bara lära mig njuta.

Min fina kompis!

Veckans inleddes med tre vilodagar, med promenader i skiftande väder och på olika underlag som aktivitet. Sol och tjugo grader, solnedgång och vågskvalp samt kuling och horisontellt regn var vad som bjöds i tur och ordning. En skön vecka med mycket intryck och slutsatsen blir att jag vill utvecklas och ha mer och bättre. Inte så oväntat, eller hur? Fick ihop totalt sju timmar träning och knappt femtusen kilokalorier i förbränning. Sådär, va? Trosa stadslopp i slutet på juni är bokat, 8900 meter.

Jag med 3500 meter hem.
Nu går vi in i en period när jag ska försöka behålla mina nya vilodagar med "vardagsmotion" samt verkligen under två veckor spetta på kvalitet i löpningen, dvs högre belastning för att se hur det känns. Jag känner att jag har energi att göra mer än de senaste veckorna. Är lite irriterad över den rastlöshet som mitt nya sätt skapar, men det är ju egentligen bara en massa kraft som vill ut. Och instängd kraft kan ju aldrig vara bra. Ha nu en bra träningsvecka och hör av dig om du vill träna så hittar vi på något kul!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar