tisdag 1 januari 2013

Trotsålder!

"Anything you can do, I can do better. I can do anything better than you". Ni som har åldern inne vet att sången blir lite väl tjatig efter ett tag. Budskapet är naturligtvis klockrent i min värld, jag antar gärna din utmaning. Det vet du.

Om vi hänger kvar vid adjektivet i texten så handlar mycket i dessa dagar om mål och annorlunda. Jag tycker iofs att man inte borde behöva ett årsskifte för att ifrågasätta och målsätta. I min värld så ska det ju ske hela tiden. Ändå har jag med glädje följt den senaste tidens beslutsprocess - egen och andras - och kommit fram till att det ändå är OK med nyårsbeslut. Allt som faktiskt får folk att göra något för sig själva och andra som är bra måste ju vara bra. "Bra är bättre än dåligt!"-  mitt lite taffliga uttryck får faktiskt gälla denna nyårsdag.



Oavsett vad du nu använde gårdagskvällen till - träna eller inte - så vet jag att du tänkte minst en tanke på "nästa år ska jag" och jag hoppas att du idag berättar det för världen och börjar leva ut det. Genom att torgföra dina mål och  tankar sätter du en hälsosam press på dig själv - "upp till bevis" - samt inspirerar andra. "Do more of what makes you happy", säger en kompis och det är vettigt. Själv ska jag bara se till att bli lite, lite bättre på många punkter. Att 2013 kommer att bli ett bra träningsår sades redan klockan 00.05  på min mobil.

"Jag Patrik lovar härmed jag mig själv försöka....:"

- lära mig att planera min träning lite bättre så att vilan får plats. Dvs, färre överbelastningar!
- lära mig lite mer om kosten som är halva jobbet. Dvs, minska ytterligare på kroppsfettet!.
- lära mig att forma kroppen, smalare här och bredare där. Dvs, ett par kilo midja till ska bort!
- lära mig att träna mot ett gemensamt mål med kompisen. Dvs, lite lagtänka och anpassning igen!
- lära mig att vara mindre bekväm i prestationen. Dvs, springa lite fortare och längre!

 Det är även i år jag kommer att fylla sjutton år och som en trotsig tonåring vägra tänka på ord som "stopp" och "nej". Jag kommer att ta för mig, pusha gränser och av bara farten ta dig med mig. Du är härmed varnad och kan springa och gömma dig om du vill. Eller hänga med på resan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar