lördag 26 januari 2013

Att välja att eller att inte välja att inte.

Man kan välja att inte. Jag väljer oftast att. Hur du gör är naturligtvis upp till dig. Min rekommendation är att alltid säga ja. I alla fall först och för att få chansen att prova. Man kan alltid kliva av innan varje projekt når en kritiskt fas. Jag är dessutom övertygad om att alla som frågar dig verkligen vill ha dig med för att de tror att du kan tillföra processen något. Det är ju väldigt sällan man försöker fylla en lucka bara på chans.


Jag tror på din och min förmåga att göra och uträtta. Jag tror att vi kan prestera oerhört mycket mer bara vi vågar släppa på våra spärrar. Att göra saker som andra tycker är på gränsen eller kanske tom fel är för mig befriande. Jag tycker om att tänja gränser och ifrågasätta spärrar. Jag gör eller uppmuntrar ibland saker som andra inte vågar eller kanske förkastar. "Varför inte", är ett vanligt uttryck i min värld. Det klassiska Närkingska "Dä går aaalldrii..." är en ren sporre att motbevisa.



Naturligtvis finns det gränser men jag lovar att de säkert inte är desamma för oss alla. Så mitt budskap blir att du bör då och då bryta lite regler men naturligtvis inte framkalla fara eller få någon att må illa  Det enda du ska ångra i livet är ett tveksamt "nej".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar