fredag 25 januari 2013

Morgonsamling!

0530, -18, 800. Det är siffror som är högt reella i mitt liv just nu. Ibland undrar man om man måste följa sin planering och ifrågasätter hur man är funtad. Jag är alltså på väg till gymmet, det är inte jättetidigt, men det är kallt och - återigen ett men - det är iaf en promenad på fem minuter. Hur ska jag klä mig för åttahundra meters promenad. Oftast så joggar jag ju fram och tillbaka i träningskläderna men just nu när jag sitter och huttrar i lägenheten så funderar jag på om det antagligen inte är ännu kallare ute.....

Bra mössa!

Tanken på att krypa ner i sängen hos varma goa slår mig och jag överväger en stund hur det skulle vara att göra det. Men sedan  inser jag att då skulle jag ju svika mig själv - hur kallt och motigt det än blir (i fem minuter) så kommer det att överskuggas av den härliga känslan tre minuter in i träningen. Så blir det! En extra jacka och iväg.

Bra vinter.


Morgonträning är så skönt. Ja det är det även på kvällen eller mitt på dagen med. Jag skulle kunna tänka mig att vara professionell idrottare. Än är det nog inte kört för denna unga pojke! Siffran -15 peppar mig. Den känns bättre än  -18. Nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar